Tegnap este a Magyar Közlönyben megjelent a kormányhatározat: a kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS), írja Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár Facebook-oldalán.A döntésnek köszönhetően a következő két évtizedben újabb 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre további ezer milliárdot) fordítanak Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére, döntően EU-s forrásokból. Az Európai Unió 2027-ig már garantált egy 1500 milliárd forintos forrást.Fürjes a posztban hosszan taglalja, hogy mennyire bajos a közlekedés, ha valaki az agglomerációból akar bejutni Budapestre dolgozni, tanulni, ügyintézni.A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia a következő célok elérését biztosítja:minden elővárosi vasútállomásról óránként legalább négy vonat indul majd Budapestre, átszállás nélkül legalább három metróvonal lesz elérhető, megduplázódik az agglomerációból Budapestre vonattal és nem autóval érkezők száma, megvalósul az integrált tarifaközösség, az utazás során elegendő lesz egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra. Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson a következők történnek:folytatódik a korszerű járművek beszerzése; megújítják a vasútállomásokat; sokkal nagyobb kapacitású átmenő rendszerű pályaudvarokat hoznak létre a jelenlegi fejpályaudvarok helyett; fejlesztik az infrastruktúrát, Budapestet behálózó szolgáltatást hoznak létre, legalább 3 metróvonal átszállás nélkül lesz elérhető. Kelenföldet, a Délit és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagút megépítésével egy több, mint 100 éves tervet valósítanak meg, megvalósul az integrált tarifaközösség: egy jeggyel vagy bérlettel bárhova el lehet majd jutni.
444 a kommenteren - 444
Megépül a vasúti alagút Kelenföld és a Nyugati között