A CAC, a kínai internetet ellenőrző hatóság ezúttal a celebek, hírességek rajongói táborait szorítaná vissza, írja a hatóság legutóbbi bejelentése után a Financial Times. Kínában hónapok óta egyre szigorúbb fellépések zajlanak a sztárkultusz és úgy általában, a túlzott rajongói megnyilvánulások ellen, és a kedden bejelentett új intézkedések ehhez adnak új eszközöket a hatóságok kezébe: többek között szabályoznák, hogy a különféle celebek és az általuk előállított termékek hány alkalommal bukkanhatnak fel internetes oldalakon, korlátozzák azt is, hogy milyen mértékben hozhatnak nyilvánosságra részleteket a mindennapjaikkal kapcsolatban, és gyakorlatilag betiltják a nem hivatalos rajongói oldalakat. Peking már korábban jelezte, hogy fel kívánják számolni azokat a „kaotikus” viszonyokat, amit a hírességek felé irányuló túlzott rajongás okoz. Az ázsiai országokban nem ritka, hogy egy-egy hírességnek több milliós, rendkívül elkötelezett és elszánt online rajongói tábora legyen. Ezt legutóbb a dél-koreai K-Pop bandák esetében lehetett látni. A CAC közleménye szerint ezek a helytelen kulturális minták már a mainstream értékeket is aláássák. Emiatt országszerte figyelni kell majd, hogy kik azok a celebek, akik helytelen értékeket közvetítenek, például túlzott élvezeteket vagy deformált külső jegyeket közvetítenek, ahogy az ellen is fel kell lépni, ha a férfiakat elpuhultan, nőiesen ábrázolják majd a populáris kultúrában. Emellett ezentúl csak hivatalosan jóváhagyott rajongói oldalak és csoportok létezhetnek, melyek a celebek vagy sztárok menedszerei kell felügyeljenek, és minden ügynökségnek csak egyetlen oldala vagy csoportja lehet a különféle közösségi platformokon. A CAC emellett valós időben fogja ellenőrizni a hírességek profiljait, ha azok átlépnek egy meg nem nevezett méretű követői számot.
444 a kommenteren - 444
Kínában kőkeményen rászállnak a celebekre és az online rajongói csoportokra