A G7 azután jutott erre a következtetésre, hogy összevetették az alapvető női higiénés termékek árait a három országban, ugyanannál a drogérialáncnál.A virtuális bevásárlás során sampont, szappant, vécépapírt, fogkrémet, vagyis alapvető tisztálkodási szereket vásároltak, illetve olyan női higiénés termékeket, mint a tampon és a betét. A G7 dm-bevásárlása a némileg eltérő kosárérték ellenére Ausztriában és Németországban is egyaránt 0,52 százalékos terhelést mutat a nettó medián bérekhez képest, a magyar vásárló terhelése azonban ehhez képest négyszeres.A rekordmagas, 27 százalékos magyar áfa miatt a drogérialánc Magyarországon összerakott kosarának forgalmi adótartalma 926 forint. Ausztriában ezzel szemben minden termékre 20 százalék rakódik rá, a menstruációs szegénység megakadályozása miatt az egészségügyi betétre és tamponra viszont csak 10 százalék. Ez Németországban ennél is alacsonyabb: ott az általános adókulcs 19 százalék, de az egészségügyi betétre és a tamponra csak 7 százalék, így a kosár német adótartalma csak 543 forintnak megfelelő euró.Így jött össze az, hogy a G7 ugyanazokért az alapvető, higiénés termékekért a magyar dm-ben 4356 forintot fizetett, Ausztriában 4258-at, Németországban pedig 3684 forintnak megfelelő eurót.
444 a kommenteren - 444
Drágább a dm sajátmárkás tamponja és egészségügyi betétje Magyarországon, mint Ausztriában és Németországban