A Reuters forrásai szerint kínai hivatalnokok nyomást gyakorolnak a német autóalkatrész-gyárra, a Continental-ra azért, hogy ne használjanak fel a termékeikben Litvániában gyártott elemeket. A balti ország és az ázsiai szuperhatalom között zajlik manapság az egyik legérdekesebb diplomáciai harc. Litvánia még a tavasszal kizárta a kínai technológiákat az 5G hálózatának építéséből, kiszállt a Kínát és a kelet-közép-európai országokat tömörítő együttműködésből, később pedig engedélyezte, hogy Tajvan képviseleti irodát hozzon létre Litvániában. Ez volt az a lépés, ami végképp betette a kaput a kínai félnél. Azóta a diplomáciai szóváltásokon túl importtilalom is életbe lépett a litván termékek ellen. Minderről hosszan is írt Magyari Péter december elején.A litván üzemek közvetlen kereskedelme Kínával nem túl számottevő, ám számos olyan multi gyártat ott alkatrészeket, amelyek aztán több ország érintésével mégis ázsiában kötnek ki. A Continental litván üzeme is ilyen. Az ott gyártott elemek főként európai autókba kerülnek, amelyeknek óriási piaca van Kínában.A cég vezetése és a kínai külügy sem kommentálta a Reuters értesüléseit, ám a diplomácia szóvivője azt elmondta, hogy ő is hallott róla, hogy a kínai cégek már nem tekintenek megbízható partnerként Litvániára. A balti ország külügyéből azt a tájékoztatást adták, hogy komoly károkat okozhat a szuperhatalom izmozása az ott működő cégeknek, ezért közelről figyelik az eseményeket.
444 a kommenteren - 444
Reuters: Kína már a Continental vezetésére is nyomást gyakorol, hogy hagyják ott Litvániát