Az egymilliárd forinthoz is közelíthet a január végi metróbaleset során keletkezett kár értéke – erről beszéltek a VG-nek „az ügyet ismerő források”. A pontos összeg felmérése még nem kezdődött meg, mivel a rendőrségi vizsgálat idejére az esetben érintett szerelvényeket elzárták. Ezért jelenleg csak szakértői becslések születtek a helyreállítás költségeiről, amelyek szórása igen nagy. Az azonban biztosnak látszik a lap szerint, hogy a teljes kár meg fogja haladni az 500 millió forintot, de jó eséllyel nem lépi át az egymilliárdos küszöböt.A VG értesülése szerint az sem zárható ki, hogy az összetört metrókocsik között lesz olyan, ami „gazdasági totálkáros” lett, a javítás helyett olcsóbb újat beszereznie a BKV-nak. A balesetben megsérült mindkét szerelvényt kivonták a forgalomból, visszatérésük ideje a közlekedésbe bizonytalan.A baleset helyszínén a pálya is súlyosan megrongálódott. Ennek javítása időközben javarészt megtörtént, de még nem minden elemében.Az már eldőlt, hogy a költségeket a BKV-nak kell állnia, a biztosító ugyanis nem fizet, mivel a baleset emberi mulasztásból következett be.A Kőbánya–Kispest végállomásnál lévő három vágánykihúzó egyikén január 21-én éjjel egy metróvezető előzetes engedély kérése nélkül kikapcsolta az automatikus vonatirányítási rendszert, és kézivezérlésre váltott. A VG szerint nem ritka, hogy a rendszer valamilyen nem valós műszaki ok miatt nem ad jelet a szerelvénynek, ezért a metróvezetőknél kialakult az a rossz rutin, hogy a továbbhaladás érdekében rövid időre megszakítják a számítógépes felügyeletet. A mellette lévő vágányon az ottani szerelvény közben zöld lámpát kapott, és a vonatok egymásba rohantak.
444 a kommenteren - 444
Sokkal brutálisabb következményekkel járt a januári metróbaleset Kőbánya–Kispesten, mint eredetileg sejtették