Elkezdték tovább korlátozni az egyszerre tankolható üzemanyag mennyiségét a Molnál és az ÖMV-nél. Nem ezzel indokolták, de már korábban is írtunk arról, hogy az orosz-ukrán háború miatt egész nyáron fenyeget az üzemanyaghiány, amin a hatósági ár sem segít. Ráadásul ha valamikor rosszkor jött, hogy június közepén tűz volt a MOL százhalombattai finomítójában, akkor az a mostani üzemanyaghiányos időszak. Több országban is gondolkodnak azon, hogy bizonyos csoportoknak ideiglenesen korlátozni kellene a fogyasztását, mondjuk a személyautókra bevezetett fejadagrendszerrel. Hernádi Zsolt Mol-vezér is arról beszélt nemrég egy interjúban, hogy muszáj lenne csökkenteni a fogyasztást. „Egyre gyakrabban hangoznak el javaslatok, mint a tömegközlekedés támogatása, a nagyvárosi autómentes hétvégék. A rászoruló rétegeket pedig célzott támogatással kell és lehet segíteni” - ötletelt Hernádi.A forgalmi adatokból az látszik, hogy májusban jóval többet autóztak a magyarok, mint akár tavaly, akár a covid előtt májusban. És még csak most jön a szokásos nyári csúcsidőszak. Az üzemanyagár pedig aligha fogja majd vissza a forgalmat, mert a kormány október elsejéig meghosszabbította a 480 forintos hatósági árat. A Mi az ábra? egy új sorozatunk, az első részben a regionális valutákhoz képest is feltűnően rossz bőrben lévő forinttal foglalkoztunk.
444 a kommenteren - 444
A benzinre rakott ársapka miatt úgy hajtjuk az autókat, mintha nem lenne az egekben az üzemanyagár a világban