A homofób törvényre hivatkozva dobta vissza a Budapest Pride kampányfilmjét egy tévécsatorna. A szervezet minden évben forgat egy kisfilmet a fesztiválhoz, amivel több tévécsatornát is meg szoktak keresni, hogy társadalmi célú hirdetésként futtassák a videót.Idén egy olyan kereskedelmi tévé dobta vissza a kampányfilmet, amelynél a korábbi években lemehetett társadalmi célú reklámként az aktuális videó. A csatorna a médiatörvény alábbi cikkelyére hivatkozott:„Mttv. 32. § (4a) * Nem minősül közérdekű közleménynek vagy társadalmi célú reklámnak az olyan műsorszám, amely alkalmas a gyermekek megfelelő fizikai, szellemi és erkölcsi fejlődésének a kedvezőtlen befolyásolására, különösen azáltal, hogy meghatározó eleme a szexualitás öncélú ábrázolása, a pornográfia, továbbá a születési nemnek megfelelő önazonosságtól való eltérésnek, a nem megváltoztatásának, valamint a homoszexualitásnak a népszerűsítése, megjelenítése.”Ez tavaly óta szerepel a jogszabályban, a kormánypárt által gyermekvédelminek hívott, a homoszexualitást és a pedofíliát összemosó homofób törvénycsomaggal került bele.Nem kell túlságosan vad homoszexuális propagandára gondolni egyébként: a harminc másodperces tévészpotban két férfi bolyong egy erdőben, majd egymásra találnak, és egy magaslaton állva megfogják egymás kezét.„Az idei kampányfilmet a szlogenünk inspirálta: Vedd vissza a jövőd!” - mondta el Majercsik Johanna, a Budapest Pride egyik sajtószóvivője. „Az volt az alapkoncepciónk, hogy mutassuk meg egy allegória keretében, milyen az, amikor kétségbeejtő helyzetben találod magadat - ahogyan sok LMBTQ ember érezheti magát hazánkban -, rád tör a szorongás, esetleg dühös leszel. Erre használtuk a filmben az erdő helyszínét, amiben a két főhős elveszik, nem találják az kiutat, de amikor egymásra találnak, egymást segítve kijutnak.”Ez volt a Pride tavalyi kampányfilmje, amely akkor még lemehetett a csatornán:A tévé felajánlotta a szervezetnek, hogy a tavalyi film végén változtassák meg a záróképet és írják rá az idei dátumot, azt le tudnák adni. A Budapest Pride viszont úgy döntött, ragaszkodik az idei filmhez, és végigjárják a folyamatot, hogy vajon mi vele a probléma.A Pride szóvivője hangsúlyozta, hogy nem a tévécsatornát marasztalják el, és nem őket tartják felelősnek a kialakult helyzetben, hanem a „gyermekvédelminek csúfolt, tavaly életbe lépett propagandatörvényt”. Jogászaik vizsgálják, hogy milyen jogi válaszlépéseket tehetnek az ügyben.
444 a kommenteren - 444
Egymás kezét fogja két férfi a Pride idei kampányfilmjében, egy kereskedelmi tévé a homofób törvény miatt nem adja így le