Világszerte súlyos problémákat okoz a repülésben az, hogy kevés a dolgozó. Nem bírják az utasrohamot a járvány alatt meggyengült, súlyos munkaerőhiánnyal küszködő repterek és légitársaságok. Hatalmas késések, járattörlések, elkevert csomagok, bosszankodó utasok vannak világszerte. Hétfőn például több tucat magyar ragadt az angliai Luton reptéren.Tim Clark, az Emirates elnöke a Flightglobal tudósítása szerint azt mondta, hogy a teljes láncolatban szenvednek attól a cégek, hogy nem tudnak elegendő alkalmazottat toborozni, és a problémák csak jövőre szűnhetnek meg, írja az AIRportal.hu. Azt is mondta, hogy 2020-ban sok dolgozó hagyta el az iparágat, és nehéz pótolni őket, mivel néhány cég rosszul készült fel a járvány utáni helyreállásra.Amikor repterekkel és egyéb vállalatokkal tárgyalt, mindig mondta, hogy ha a nemzetközi légiközlekedést érintő korlátozásokat feloldják, valószínűleg hirtelen fog visszatérni az utasok igénye, de több szereplő a felkészülés helyett inkább a költségeit igyekezett csökkenteni, fogalmazott Clark.Willie Walsh, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) főigazgatója azt mondta, hogy a munkaerőhiány a következő hónapokban javulhat, szerinte év végéig rendeződik a helyzet. Nem minden régióban vagy légitársaságnál láthatók gondok, de egyetértett abban Clarkkal, hogy az elégtelen tervezés az oka néhány reptéri problémának. Példaként a londoni Heathrow-t említette, ahol „a helyzetnek nem volna szükséges olyan rossznak lennie, mint amilyen.” (airportal.hu)
444 a kommenteren - 444
2023-ig maradhat a káosz a reptereken az Emirates elnöke szerint