Olaf Scholzot már nemcsak az ellenzék, de koalíciós szövetségesei is bírálják, amiért támogatja, hogy a kínai szállítmányozási gigacég, a Cosco jelentős részesedést szerezzen a hamburgi kikötőben. A hamburgi Európa harmadik legnagyobb kikötője Rotterdam és Antwerpen után, és a Cosco már most is a legjelentősebb ügyfele. A kikötő a városállam kikötői hatóságának tulajdona.Német sajtóértesülések szerint a kormányban nézetkülönbség alakult ki a tervezett ügylet miatt. A Cosco tulajdonszerzését a Zöldek és a Szabad Demokraták is ellenzik, és nem értik, hogy a szociáldemokraták és Scholz miért támogatják, hogy a tőzsdei cégként jelentős részben továbbra is állami tulajdonban lévő Cosco-n keresztül a kínai kommunisták befolyást szerezhessenek a kritikus német infrastruktúrában. Azt is emlegetik, hogy a helyzet asszimetrikus: ha az európaiak nem szerezhetnek tulajdonrészt kínai kikötőkben, akkor a német kikötők se kerülhessenek kínai kezekbe. (DW)
444 a kommenteren - 444
Vita tört ki a német kormányban, hogy bevásárolhatja-e magát egy kínai óriáscég a hamburgi kikötőbe