Kiírta az első tenderét a Kínai-Magyar Vasúti Nonprofit Zrt.: a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi, északi szakaszának kivitelezésére, írja a Világgazdaság. A lap beszámolója szerint a nyílt eljárás a Ferencváros állomás és Soroksár közötti rész tervezésére és építésére vonatkozik. A 14 kilométeres szakasz tervezési és az engedélyezési sebessége is 80 kilométer per óra. A pályázat része többek közt a villamosított vonal építése, illetve átépítése, új állomási és vonali biztosítóberendezés létesítése, valamint az ideiglenes megállóhelyi peron utasforgalmi és üzemeltetési célú létesítményeinek kialakítása. Az árajánlatokat szeptember végéig várják. A kiírás érdekessége, hogyabban nem tüntettek fel becsült összeget, ugyanakkor kikötötték, hogy "az ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy meghatározzon egy olyan összeget, amely felett az adott ajánlatot érvénytelennek nyilvánítja."A jelentkezőknek több kitételnek is meg kell felelniük, például csak olyan cég indulhat a tenderen, amiaz előző évben legalább nettó 35 milliárd forint bevételt tud felmutatni vasút- és vágány építésből.
444 a kommenteren - 444
Mészáros felkészül: kiírták a Budapest-Belgrád vasút első tenderét