A főpolgármester csütörtök délután előadást tartott a nagyberuházásokról és arról, milyen hatással volt a járvány a budapesti közlekedésre. Röviden: a közösségi közlekedés használata nagymértékben csökkent, a gépjárműforgalom pedig nagyon megugrott. A felnőtt bérletek eladása a felére csökkent. Ugyanakkor a biciklizők aránya is másfélszeresére nőtt. Karácsony Gergely bővebben beszélt a korábbi bejelentéseiről, ezeket a javaslatokat terjesztik a szeptember 1-jei közgyűlés elé:A 14 éven aluliaknak már a szeptemberi iskolakezdéstől ingyenes lesz a közösségi közlekedést;úgy módosítják a nagykörúti lámpaprogramot, hogy az autós forgalomnak kedvezzen a villamos haladási idejének rovására. Ettől a főpolgármester 30 százalékos autós kapacitásnövekedést vár. Lehet, hogy az autósoknak kedvező lámpaprogram nem csak átmeneti intézkedés lesz;megnyitják az autós átmenő forgalom felé az V. kerületi Honvéd és Nádor utcákat a Bajcsy-Zsilinszky út tehermentesítésére;a Magyar Autóklub javaslata alapján a Corvin negyednél a Nagykörút 2×2 sávos lesz. Bár a biciklisáv elvileg ott is megmarad, de így valószínűleg azon a szakaszon is felvezetik majd a járdára.
444 a kommenteren - 444
Maradnak a körúti bringasávok, de a Corvin negyednél a 2×2 sávos lesz az autóút