Egyelőre nem látni jeleit, hogy az NFT-láz csillapodna a közeljövőben, most éppen a világ egyik legnagyobb sportszergyártója, a Nike vásárolta fel az RTFKT Studios nevű vállalatot, ami szintén cipőket gyárt. Az egyetlen lényeges különbség, hogy az általuk gyártott cipők csak digitálisan léteznek. Az RTFKT-nak van már némi köze az ódivatú cipőiparhoz is, februárban összeálltak az ismert „kriptoművész” FEWOCiOUS-szal, és 600 pár ténylegesen létező cipőt, illetve mellé NFT-cipőket értékesítettek. Mintegy hat perc alatt minden elfogyott, és 3,1 millió dolláros bevételre tettek szert. A Verge cikke ugyanakkor megjegyzi, hogy az még az egész NFT-őrület kezdete volt, és egyáltalán nem biztos, hogy még ma is érnek annyit az akkor megvásárolt digitális termékek, hiszen ma már sokkal több csak digitálisan létező, eredetiséget igazoló azonosítóval rendelkező dolgot lehet megvásárolni.Az NFT lényege, hogy digitális termékek, műalkotások tulajdonjogát lehet vele kikezdhetetlen módon igazolni, és a blockchain technológia révén ezt folyamatosan nyomon is lehet követni. Az NFT-k hirtelen divatként robbantak rá a művészeti piacra, de sokan az igazán nagy áttörést a különféle digitális világokban birtokolható tárgyak megjelenésében látják. Az NFT emellett alkalmas lehet arra is, hogy egy-egy márka gyűjtői relikviákat adjon ki, vagy a tervezett virtuális valóság-világok és metaverzumok számára hozzon létre megvásárolható tárgyakat. Vélhetően a Nike is ebben látott fantáziát, amikor a felvásárlás mellett döntöttek. Azt nem tudni, hogy a Nike mennyit fizetett a mindössze 2020 januárjában létrehozott RTFKT tulajdonjogáért.
444 a kommenteren - 444
A Nike megvásárolt egy csak virtuálisan létező cipőket gyártó vállalatot