Az új honvédelmi miniszter, Szalay-Bobrovniczky Kristóf a cseh repülőgyártó cége után a magyar vagongyártó vállalkozásában is hátrébb lépett. A cseh vállalatnál Hernádi Zsolt Mol-vezér követte, míg a Dunakeszi Járműjavítóban egy olyan magántőkealaphoz került a részesedése, amelynek alapkezelője Hernádi egyik cége - írta meg a Napi.hu.A cikk szerint a vasúti járműveket gyártó és javító Dunakeszi Járműjavító Kft. közvetett tulajdonosa, a Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. hétfőn jelentette be, hogy megszerezte a tulajdonostársa, a TMH International AG üzletrészét és ezzel teljes egészében magyar tulajdonba került a járműjavító, valamint irányítást szerzett az egyiptomi állami vasútnak kocsikat szállító Transmashholding Hungary Kft.-ben is.A cégbírósági adatokból azonban a Napi.hu szerint kiderül, hogy a Magyar Vagon Befektetési Zrt.-ben társtulajdonos Magyar Vagon Invest Zrt.-nek június 17-től már nem Szalay-Bobrovniczky a tulajdonosa, hanem a Solva II Magántőkealap, amelynek alapkezelője a Hernádi Zsolt Mol-elnök-vezérigazgató többségi tulajdonában lévő Gran Private Equity Zrt. Az alapkezelő cég vezérigazgatója, Komondi Zsolt lett a Magyar Vagon Invest új vezérigazgatója is, aki Hernádi mellett kisebbségi (20 százalékos) tulajdonosa a Gran Private Equitynek is. (A magántőkelalapok befektetői a nyilvánosság előtt rejtve maradhatnak a hazai szabályok szerint, csak az alapokat kezelő cégek tulajdonosai láthatók a cégadatokban.)A Solva II Magántőkealap nem új tulajdonos a Magyar Vagon Befektetési Zrt.-ben, hiszen abban közvetve - a Solva Industrial Zrt.-n keresztül - eddig is 50 százalékos részesedése volt - írta a Napi.hu.A honvédelmi miniszter korábban bejelentette, hogy összeférhetetlenség miatt lemond céges érdekeltségeiről. Arról még nincs hír, hogy a milliárdos profitot termelő kaszinós cégéből is kiszáll-e.
444 a kommenteren - 444
A honvédelmi miniszter Hernádi Zsoltnak adta el a vagongyártó cégét is