Miután nemrég kiderült, hogy Simicska Lajos egykori bizalmi embere, Németh Lászlóné lesz a Magyar Közút felügyelőbizottsági elnöke, a Válaszonline most arról ír, hogy a kormány által 35 évre kiszervezett sztrádafejlesztés és -üzemeltetés magáncégeit is többek között olyanok irányítják, akik Simicska legfontosabb emberei voltak.A lap szerint ilyen például Farkas Imre és Szőke Gábor, de a közszférától az év elején visszavonult Magyar Péter (Varga Judit miniszter férje) is közutasként tér vissza a NER-elitbe.A Válaszonline azt írja, az egykori Simicska-stáb mostani autópályás-közutas visszatérése meglepő, hiszen évek óta elfeledett arcok robbannak be újra a legnagyobb jelentőségű „nemzeti” projektekbe.A 35 éves sztrádakoncesszió elnyerésében érintett pénzalapokat Mészáros Lőrinc és állandó „koalíciós” partnere, Szíjj László (akinek kollégánk, Németh Dániel a jachtján fotózta le Szijjártó Pétert) érdekeltségei kezelik, és az MKIF-cégek legjelentősebb alvállalkozói a két üzletember építőipari érdekeltségei lesznek (Mészáros és Mészáros Zrt., Duna Aszfalt Zrt., Hódmezővásárhelyi Útépítő Kft. és a Simicska csőréből kiénekelt Közgép).Tehát a NER-milliárdosok a gazdasági visszaesés alatt is kiszámítható, folyamatos bevételhez jutnak majd, és az eddigi kvázi monopolhelyzetükből szinte versenymentes, manifeszt egyeduralom lesz – írja a Válaszonline, ami szerint Lázár János építésügyi miniszter meg bosszankodhat, hogy a kormány a magyar forgalmi hálózat legjobb, pénzügyileg leginkább kiaknázható részét évtizedekre kiszervezte alóla, a kisebb és tönkrement utakat pedig az ő nyakán hagyta. (Válaszonline)
444 a kommenteren - 444
Simicskisták jelentek meg a magyar úthálózatban