#autópálya koncesszió
444
444
200 milliárdért üzemeltetheti a hazai autópályákat Mészáros Lőrinc és Szíjj László
A kormány 2022-ben adta koncesszióba a hazai autópályák üzemeltetését és fejlesztését 35 évre egy magántőkealapokból álló konzorciumnak. Mármint Mészárosnak és Szíjjnak.
24.hu
24.hu
Szabad Európa: Nem csak a spórolás miatt írhatták át az autópálya-koncessziót
Hanem azért is, mert a kormány attól tart: az Európai Bizottság tiltott állami támogatásként fogja azt kezelni.
The post Szabad Európa: Nem csak a spórolás miatt írhatták át az autópálya-koncessziót first appeared on 24.hu.
444
444
Orbán Lázárra bízta az autópálya-koncessziók kezelését
A HVG vette észre azt a kormányrendeletet, amely alapján a miniszterelnök Lázár Jánost bízta meg az autópálya-koncessziós szerződések felügyeletével. A vonatkozó rendelet a szövet szerint egész pontosan úgy szól, hogy a jövőben az építésügyi miniszter gyakorolja „az országos közutak és műtárgyaik létrehozására és működtetésére vonatkozó koncessziós szerződésekkel összefüggésben az államot megillető valamennyi jogot és kötelezettséget.”Ez alá tartozik...
444
444
Közel 18 milliárdért veszi meg a Magyar Közút egy üzletágát Mészárosék koncessziós cége
Ahogy arról korábban is írt a sajtó, a kormány 2023-tól privatizálta az autópályák és gyorsforgalmi utak építését és kezelését, az autópálya-koncessziókat magáncégeknek kiadva. A koncessziót pedig egy Mészáros Lőrinchez és Szíjj Lászlóhoz, a közpénzből történő útépítés két nagy veteránjához kötődő koncessziós cég nyerte el. Tegnap pedig az is kiderült, hogy az ehhez szükséges eszközöket mennyiért vették meg az utakat eddig kezelő Magyar Közút Nonprofit...
444
444
Az autópályák 80 százalékának üzemeltetése hamarosan kikerül az állam felügyelete alól
A Magyar Közút szeptember elsejétől átadja 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését annak az öt társaságnak, amely a kormány által korábban kiírt koncessziós eljárás eredményeképpen szerezte meg a megbízást -írja az rtl.hu Onnantól tehát az alábbi cégek fogják ellátni a magyarországi autópálya-szakaszok nyolcvan százalékának üzemeltetését: MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. AKA Alföldi Koncessziós Autópálya Zrt. M6 Duna...
444
444
Simicskisták jelentek meg a magyar úthálózatban
Miután nemrég kiderült, hogy Simicska Lajos egykori bizalmi embere, Németh Lászlóné lesz a Magyar Közút felügyelőbizottsági elnöke, a Válaszonline most arról ír, hogy a kormány által 35 évre kiszervezett sztrádafejlesztés és -üzemeltetés magáncégeit is többek között olyanok irányítják, akik Simicska legfontosabb emberei voltak.A lap szerint ilyen például Farkas Imre és Szőke Gábor, de a közszférától az év elején visszavonult Magyar Péter (Varga Judit...
444
444
Közös céggel készül Mészáros Lőrinc és Szíjj László az állami autópályák átvételére
Nagyon készülnek Mészáros Lőrinc és Szíjj László magántőkealapjai arra, hogy 2023 elejétől átvegyék az államtól az autópályák fenntartását és építését a következő 35 évre. Ennek érdekében pedig a sikeres üzletemberek közös vállalatot hoznak létre.A tranzakció eredményeként a KONZUM PE Magántőkealap, az OPUS New Way Magántőkealap, az OPUS Bridge Magántőkealap, valamint a THEMIS Magántőkealap, a CRONUS Magántőkealap, VIA Magántőkealap és a VESTA...
444
444
Titkolják a 43 oldalas számítást arról, miért adják 35 évre egy kézbe a szemétszállítást
43 oldalas számítás alapján adják 35 éves koncesszióba a hulladékgazdálkodást, de egyelőre egy betűt sem ismerhet belőle a nyilvánosság, írja a Szabad Európa. A kormányzati terv értelmében 35 évig kizárólag a nyertes magáncégek szállíthatnák a szemetet az ország összes településén. (Győztest még nem hirdettek, de a MOL jelentkezett.)Elvileg ez a titkos, 43 oldalas dokumentum indokolja meg, miért érdemes évtizedekre odaadni ezt a területet egyetlen...
444
444
A NER kedvenc éttermében ünnepelte Mészáros Lőrinc és Várkonyi Andrea, hogy 35 évre megvannak az autópálya-koncessziók
A kedvező feltételeknek köszönhetően 250 méter autópálya fenntartásának árából már kijön a felcsúti milliárdos feleségének órája.
444
444
A kormánypártiak többsége sem akarja a sztrádakoncessziót
Még a Fidesz-támogatók többsége is úgy véli, hogy nem magáncégnél, hanem az államnál vannak jó helyen az autópályák, írja a Népszava a Publicus Intézet felmérése alapján. A felmérés szerint nagy az elutasítottsága annak, hogy 35 évre koncesszióba adnák az autópályákat: az ellenzéki összefogás támogatóinak 80 százaléka, a kormánypártiaknak pedig a 85 százaléka gondolja úgy, hogy továbbra is az államnak kéne üzemeltetnie a gyorsforgalmi utakat.Június...
444
444
Karácsony az Európai Bizottsághoz fordul, mert a kormány 35 évre koncesszióba adna 2000 kilométer autópályát
„Nem hagyhatjuk, hogy suttyomban lopják el alólunk a gyorsforgalmi utakat, titokban szervezzenek ki 5000 milliárd forintnyi közvagyont magánzsebekbe” - írja Karácsony Gergely, aki kötelezettségszegési eljárást kezdeményez az autópálya-koncesszió miatt az Európai Bizottságnál. A Rogán Antal-féle Miniszterelnöki Kabinetiroda háttérintézménye, a Nemzeti Koncessziós Iroda csaknem 2000 kilométer gyorsforgalmi útszakaszt adna koncesszióba. „A gyorsforgalmi...
444
444
A 24.hu azt pedzegeti, hogy kínai cégekhez kerülhet az autópálya koncesszió
7-8 milliárd euróval (2500-2800 milliárd forint) számolhat 35 év alatt az a cég, aki elnyeri a magyar gyorsforgalmi úthálózat koncesszióját - írja a 24.hu. A lapnak nyilatkozó külföldi útépítő cég vezető szakembere szerint „ezt európai cég nem vállalja be”.Hétfő reggel az Európai Unió közbeszerzési értesítőjében megjelent felhívásból derült ki, hogy csaknem 2000 kilométer gyorsforgalmi útszakaszt adna koncesszióba a Rogán Antal-féle Miniszterelnöki...