444 a kommenteren - 444

444 444

A Google új számítása jóval kisebbnek mutatja a repülőutak karbonlábnyomát, mint amilyen valójában

A Google változtatott a módszeren, ahogyan kiszámítja a repülőjáratok éghajlati hatását, ezért a kalkulátoruk most már azt mutatja, hogy az utak sokkal kisebb terhelést jelentenek a környezetnek, mint korábban. A Google Flights július óta már csak a szén-dioxid-kibocsátást veszi figyelembe és mutatja a járatokra rákereső felhasználóknak, a repülés számtalan más, globális felmelegedésre hatással lévő tényezőjét már nem. A techóriás azt közölte, hogy a változtatást „iparági partnereivel” folytatott egyeztetéseket követően hajtotta végre. „A Google a légiközlekedési iparág éghajlati hatásainak hatalmas részét kozmetikázta az oldalán” - mondta Dr. Doug Parr, a Greenpeace vezető tudósa. Egyes szakértők szerint az új számítások jelentősen alábecsülik és már alig több mint a felét jelzik a repülőutak az éghajlatra gyakorolt valós hatásának. Az ágazat valójában az emberi tevékenység által okozott felmelegedés mintegy 3,5 százalékárt felelős, de az új keresés alig 2 százalékot mutat.A Google ezt a funkciót eredetileg azért fejlesztette ki, hogy „segítsen fenntarthatóbb utazási döntéseket hozni”, és mivel az online keresések mintegy 90 százaléka a Google-ön történik, a lépés nagymértékben kihathat az emberek repülési szokásaira.A repülés a repülőgép-üzemanyag elégetése során keletkező szén-dioxidon kívül sok más módon hatással van az éghajlatra. Ezek közé tartozik a például a kondenzcsíkok létrehozása, amelyek a Föld által kisugárzott hőt megkötik, ami nettó felmelegedést eredményez bolygónkon. Ráadásul a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) szerint 2000 óta a kibocsátások másfélszeresére nőttek. (BBC)
fel 0 le