7,9 milliárd forintot fizet a kormány az Oroszország elleni EU-s szankciók elleni legújabb propagandakampányára, tudta meg az rtl.hu a megrendelő Nemzeti Kommunikációs Hivatalt felügyelő Miniszterelnöki Kabinetiroda hivatalos dokumentumából. Az talán nem bombameglepetés, hogy a busás megbízást két jól bevált kommunikációs partnerük, a New Land Media és a Lounge Design nyerte el.A leírás szerint a kormány az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok”, valamint „az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok” ellátását várja a megbízottaktól. Az rtl.hu beszámolója szerint a dokumentációból nem következtethető ki pontosan a tematika, de valószínűleg a minap indult plakátkampányra, illetve a "nemzeti konzultációnak" nevezett, módszertanilag elégtelen, kizárólag a propaganda céljait szolgáló véleményfelmérés hirdetéseire vonatkozhat, melynek célja annak a kormányzati álláspontnak a sulykolása, hogy Magyarország minden gazdasági nehézségéről az EU tehet, mert szankciókkal sújtja az Ukrajnát lerohanó Oroszországot.A kormány az elmúlt hónapokban minden erejével azon volt, hogy az energiaárak emelkedéséért az uniós szankciókat hibáztassa - bár az EU a gázimportot egyáltalán nem korlátozta, a kőolajimporttal szemben hozott intézkedések meg még életbe se léptek.Az rtl.hu birtokába került dokumentumok alapján a 7,874 milliárdos keretösszeg harminc százaléka opciós, vagyis ezt a hányadot nem köteles elkölteni a megrendelő a szerződő cégek szolgáltatásaira. A szerződést magát amúgy már július elején aláírták, de a dokumentáció csak a múlt héten, október 13-án jelent meg, azon mellékletek nélkül, amelyekből kiderülne a megrendelt kampány pontos tematikája. Az rtl.hu rákérdezett a kabinetirodánál, hogy miért vártak hónapokig a dokumentáció közzétételével, de ezidáig nem kaptak választ.
444 a kommenteren - 444
7,9 milliárd forintba kerül a kormány szankciós propagandája