A Medián és a 21 Kutatóközpont 1000 fős reprezentatív felmérése szerint a fővárosi dugókat okozó terelések az autósok harmadát-negyedét, a főleg tömegközlekedést használóknak csak hatodát-hetedét zavarják – írta meg a HVG.A teljes fővárosi népességre vetítve kb. 20 százalékot zavar meglehetősen vagy nagyon a Lánchíd, a Blaha Lujza tér vagy a pesti alsó rakpart felújítása, és a felháborodás elsősorban politikai indíttatású, ugyanis a kormánypártiak kb.harmadát zavarják ezek a felújítások, míg az ellenzékieknek csak a tizedét.A többség szerint főleg azért van dugó, mert túl sokan járnak kocsival, ezzel a lakosság 58, az autósok 45 százaléka ért teljesen vagy inkább egyet, és csak 30 százalékuk utasította el.Az elővárosi vasút fejlesztését 85 százalék támogatja, a dugódíjat viszont csak a válaszadók 24 százaléka tartja elfogadhatónak, ez a legnépszerűtlenebb ötlet, az ellenzékiek 37 százalékával szemben a kormánypártiaknak csak a 11 százaléka tartja jó megoldásnak. Újabb kerékpársávokra az ellenzékiek 52 százaléka, a kormánypártiaknak csak 27 százaléka mond igent.Az új kerékpársávokról (Nagykörút, Bartók Béla út, Baross utca) is kérdeztek, de úgy, hogy a megkérdezettek felénél hozzátették, hogy „a kerékpárszámlálók szerint 2019-hez képest másfélszer annyi lett a kerékpárosok száma Budapesten”. Ettől az új kerékpárutakat támogatók aránya 62 százalékra lett, míg enélkül a kiegészítés nélkül csak 53 százalék válaszolt pozitívan. Az autósoknak mindenképp csak 40 százaléka helyeselte a több bicikliutat. A kormánypárti szavazóknak csak a 30 százalékuk helyeselte a bicikliutakat, míg a kerékpárosok számának növekedését hallva már 43 százalékuk.Afőpolgármesterre „egy most vasárnapi választáson” 47 százalék szavazna, míg egy (névtelen) fideszes ellenjelöltre csak 31 százalék. (HVG)
444 a kommenteren - 444
Medián: A budapesti fideszesek kétharmadát nem zavarják a felújítások miatti dugók