Nemrég írtunk arról, hogy honnan lehet tudni, ki mennyit költ a Facebookon, mi számít politikai hirdetésnek, és kik a legnagyobb hirdetők 2019 áprilisa óta. A múlt héten pedig bemutattuk, hogy a politikai táborokhoz köthető hirdetők összesen mennyit költöttek a Facebookon: már több mint 4 milliárd forintot. Most a legutóbbi teljes hét adatait vizsgáljuk meg, illetve az elmúlt hetek trendjeit mutatjuk be. A vizsgált hirdetők több mint 4,1 milliárd forintot hirdettek el 2019 áprilisa óta, a Fidesz továbbra is kétharmaddal vezet, 2,58 milliárd forinttal.A múlt héten a kormányoldal mellett 88 milliót, az ellenzéki összefogás mellett fele annyit hirdetek el.Az alábbi ábrán az látható, hogy az elmúlt hetekben melyik tábor mennyit költött a Facebookon: láthatóan jön fel az ellenzék, de a Fidesz így is többszörösét költi el, és összesen mindenkinél többért hirdet.A fideszes média tarolásaCsak a Megafon és az ahhoz köthető Aktuális Média közösen már több mint 800 milliót, a többi fideszes bloggal és médiával együtt már összesen közel 980 milliót költött el.Korábban írtuk már, hogy a vizsgált pénzköltések csakis arra szolgálnak, hogy megtolják az egyes posztokat, amik így hirdetésként felugranak a felhasználók feedjében. Ennél mindennel együtt jóval többet költhetnek el. Többek között az sincs benne ezekben az adatokban, hogy mennyi pénz fenntartani különböző Facebook-oldalakat és -csoportokat, ideértve azok kezelőit és a tartalomgyártó írókat, fotósokat, videósokat, grafikusokat, menedzsereket és bérszámfejtőket. A Megafon Központ mérete például egy újság szerkesztőségéével vetekszik.A Fidesz-KDNP és a kormány összesen már 1,2 milliárdot költött el, míg a top 30 költő közé bejutott ellenzéki hirdetők (Márki-Zay Péter, EzaLégyeg.hu, erosito.hu, DK, Momentum, Kilencvenkilenc Mozgalom Egyesület, MSZP, LMP) együtt 750 milliót fizettek.A múlt hét hirdetői és legdrágább oldalaiAz oldalak versenyét ezúttal egy ellenzéki, Márki-Zay Péter nyerte (12,5 millió), utána jön az ellenzéki Erősítő blog 8,3 millióval, de látható, hogy a mögöttük következő megafonosok, akiknek az oldalaira megint testvériesen költöttek, simán lenyomják őket együtt.Nem csoda, hiszen a Megafon hirdetett a legtöbbet, 32,7 milliót, utána jött a Fidesz 26,5 millióval, Márki-Zay Péter és az Erősítő együtt pedig 20,8 millióért hirdetett.A Megafon főleg azt hirdette, hogy „Márki-Zay Péter mindenkit ostobának nevez, vérig sérti a vidékieket, szitokszóként használja a fogyatékos szót, összeszámolja a Fideszes zsidókat, és mindeközben a baloldali értelmiség csendesen tolja a szekerét”, a Fidesz azt, hogy „megvédjük a gyerekeinket”, Márki-Zay pedig aktivistákat toborzott, és azt hirdette, hogy „Magyarország az Európai Unió második legszegényebb” és „az Európai Unió második legkorruptabb tagállama”.Ahogy azt korábban felidéztük, a választási kampányidőszak idén hivatalosan csak február 12-én indul. A 106 egyéni és 93 listás jelölttel számolva a választáson induló pártszövetségeknek összesen 995 millió forintból lehetne majd kampányolniuk a választásig. Ehhez képest már 2014-ben (az LMP kivételével) az összes parlamenti párt többet költött a kampányára, a Fidesz számítások szerint legalább 2,8 milliárdot verhetett el. (Címlapkép: Kiss Bence)
444 a kommenteren - 444
Csak a fideszes blogok és újságok már 1 milliárd forintot hirdettek el a Facebookon