444 a kommenteren - 444

444 444

A Reklámszövetség arra kéri a kormányt, hosszabbítsák meg a reklámadó felfüggesztését

A Magyar Reklámszövetség a reklám- és médiaipar képviseletében levelet küldött Orbán Viktornak és azzal a kéréssel fordult Magyarország kormányához, hogy a kabinet hosszabbítsa meg a reklámadó 2023. január 1-jéig tartó felfüggesztését a kialakult gazdasági válságra tekintettel - közölte a szövetség. Az MRSZ elnöke, Gulyás János több megbeszélést is folytatott miniszterelnök kabinetfőnökével, Rogán Antallal, és azt a választ kapta, hogy a kabinet „megfontolja” a javaslatot. Az MRSZ azzal érvel: bár érti, hogy a magyar költségvetés és gazdaság nehéz helyzetben van, de „a szakma egyhangú véleménye szerint a reklámadó visszavezetése éppen a kívánatos gazdasági stabilizáció és növekedés ellen hat”. A szövetség attól tart, hogy a jelenlegi súlyos energiaválsággal terhelt, erősen gyengülő makrogazdasági környezetben az adó megroppanthatja az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart. „A jelentősen növekvő költségek, az elszabaduló infláció és a bizonytalan piaci kilátások láthatóan a hirdetési büdzsék jelentős csökkenését eredményezik, zsugorítva az amúgy sem erős pénzügyi eredményeket felmutató reklám-és médiaipar megadóztatható árbevételeit, sőt nagyon sok piaci szereplő profitabilitását negatívba taszítva” - közölték. Emellett, mint írják, az iparág reklámadóval való terhelése kontraproduktívan hat a gazdasági stabilzációra és a gazdasági fejlődésre. Az MRSZ reklámgazdasági hatástanulmánya egyértelműen kimutatta: minden reklámra elköltött 1 forint 10 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét, azaz ennyivel járul hozzá a GDP-hez.
fel 0 le