Januárban írtunk arról, hogy honnan lehet tudni, ki mennyit költ a Facebookon, mi számít politikai hirdetésnek, és kik a legnagyobb hirdetők Magyarországon 2019 áprilisa óta. Nemrég bemutattuk azt is, hogy a politikai táborokhoz köthető hirdetők összesen mennyit költöttek a Facebookon, mostanra 4,3 milliárd forint fölött járnak. A múlt héten arról számoltunk be, hogy csak a fideszes blogok és újságok már 1 milliárd forintot hirdettek el a Facebookon. Most az elmúlt teljes hét számait mutatjuk be röviden. A legújabb fejlemény az, hogy bár most is messze a Fidesz és a holdudvara költött a legtöbbet (közel 100 millió forintot):a legtöbb pénzzel meghirdetett oldal így is az ellenzéki Márki-Zay Péteré lett.Viszont az újabban a Megafont is lealázó méretű összegekkel épített Aktuális Médiánál gyakorlatilag elzárták a pénzcsapot, és Filep Dávid másik projektje, az A kopasz oszt sem kapott milliókat.Persze előfordulhat, hogy egy-egy héten inkább más megafonosokat pénzelnek – korábban is volt már ilyen –, de most láthatóan mindenkinek járt pénz, csak a Kopasznak nem:Az összes eddigi költésről elmondható: a kétharmad, az kértharmad.A heti bontáson látszik, hogy az ellenzék szépen jön fel:A kormányoldal sok hónapja először nem tudott több mint kétszer annyit költeni, mint az ellenzék:Eddig összességében a Megafon és az ahhoz szorosan kapcsolódó Aktuális költötte a legtöbbet, együtt közel 850 millió forintot, így csak a fideszes médiavilág már bőven 1 milliárdot elköltött.A Megafont egyébként kedden a Partizán alaposan bemutatta:A múlt héten a legtöbb pénzzel megtolt üzenet az volt, hogy a fideszesek szerint jön nekik Mázki-Zay 1 millió forinttal, mert megtalálták azokat az állításokat, amiket szerinte nem tett. Márki-Zay pedig azt hirdette, hogy jobban van a törött keze, és sokan járnak a fórumjaira.További adatokért és grafikonokért érdemes megnézni a választási mellékletünket.
444 a kommenteren - 444
A kopasznak nem osztottak