Januárban írtunk arról, hogy 2019. április óta nyomon lehet követni, ki mennyit költ a Facebookon politikai hirdetésre, és kik a legnagyobb hirdetők Magyarországon. Aztán bemutattuk azt is, hogy a politikai táborokhoz köthető hirdetők összesen mennyit költöttek a Facebookon. Az előző héten a kormányoldal újra rekordsok pénzt szórt el. Bemutatjuk a múlt hét friss adatait. A múlt héten csodák csodájára a legtöbbet két ellenzéki oldalra költöttek, az Erősítőre és az Ez Vanra, összesen több mint 60 millió ment el rájuk. Persze látható, hogy a megafonosok együtt nagyobbat mentek, főleg az Aktuálissal együtt, pedig az első ötbe egyedül az a fideszes projekt fért be.A hirdetőket megnézve viszont látható a totális fideszes fölény, a Megafonra és az Aktuálisra együtt elment 100 millió forint, és már a Mediaworks is több mint 50 millió forintért hirdet hetente.A három legnagyobb hirdető összességében még mindig a Megafon – ami az ahhoz szorosan kötődő Aktuálissal együtt már több mint 1 milliárdot hirdetett el, de ezen a héten talán már egyedül is 1 milliárd forint fölött lesz –, utána jön a Fidesz és a kormány.Összességében még mindig jóval többet költött a kormányoldal, mint mindenki más összesen.Az elmúlt hét újra minden oldalon rekordköltéseket hozott, és bár a kormányoldal magasan vezet, és továbbra is többet költ, mint mindenki más, zárkózik fel az ellenzék is.Az ellenzék továbbra is főleg azt hirdette, hogy Orbánék lopnak és putyinisták, a kormányoldal pedig azt, hogy az ellenzék háborúpárti, és azt akarja, hogy ne jöjjön orosz gáz.Nemrég a Lakmusz írt arról, hogy a Who Targets Me kiegészítőjével meg lehet nézni, hogy a politikai szereplők mi alapján célozzák a Facebook-felhasználót. Akinek Chrome böngészője van, itt tudja telepíteni, aki Firefoxot használ, az pedig itt, és pár nap múlva részletes adatokat kaphat.
444 a kommenteren - 444
A kormányoldal már 3,5 milliárd forintot hirdetett el a Facebookon, az ellenzéki erők pedig összesen 2 milliárdot