„(...) Én a körúton akárhányszor megyek, igyekszem számolni a biciklistákat, sikerült tönkretenni az autóforgalmat, ott pöfögnek az autók (...), biciklisták meg nem nagyon mennek, egy-egy. De végig kell menni a körút teljes szakaszán, hogy az ember egy tucat biciklistát össze tudjon számolni” - mondta a múlt heti kormányinfón Gulyás Gergely miniszter, amikor a Metropol című fideszes lap munkatársa megkérdezte, tapasztal-e biciklis forradalmat Budapesten.Valójában ennél jóval többen használják a nagykörúti biciklisávot, amit 2020-ban hozott létre a fővárosi vezetés. A Kerékpárosklub a Szondi utcánál méri, hányan mennek kerékpárral a Nyugati tér és a Blaha Lujza tér felé.Ahogy az ábrán látszik, január-februárban is két-háromezer biciklis haladt el egy nap alatt a mérőállomás előtt, a jó időben pedig ez öt-hatezerre nőtt.A Kerékpárosklub adatai alapján az utolsó júniusi héten a teljes nagykörúti forgalom 20 százalékát tették ki a biciklisek. Kádár Melinda, a szervezet munkatársa azt mondta, nagyjából 33 százaléknál van az a szint, amikor már nagyobb az út áteresztőképessége, mint a biciklisávok előtt volt. A kerékpáros forgalom arányának növekedése tehát egy ponton túl azt jelenti, hogy adott idő alatt többen tudnak végigmenni ugyanazon az úton, beleértve a busszal, motorral vagy autóval közlekedőket is. Mi az ábra? című sorozatunk korábbi részei itt olvashatók.
444 a kommenteren - 444
Gulyás Gergely egy-egy biciklist lát a körúton, valójában több ezren vannak